7 Mart 2013 Perşembe

film üzerine

dün akşam iş çıkışında sinemaya gittik.fragmanını izlediğim anda demiştim bu filmi izlemeliyim diye.derdi olan,anlatmak istediği şeyler olan filmleri sevmişimdir hep.kelebeğin rüyası da bunlardan biriydi.ilk göze çarpan muhteşem ve kusursuz görsellik oluyor.öyle güzel ve temiz çekilmiş ki film,hiç bir abartı sahnesi yok.vermek istediği duyguyu öyle rahat veriyor ki...hiç bir kusur bulamıyorsunuz izlerken.oyuncuları ayrı ayrı övmeye gerek yok ama Mert Fırat'ın oyunculuğunun altını çizmek isterim.

filmi izlerken sık sık kendimi suçlar buldum.öğrenecek,okuyacak,araştıracak öyle çok konu var ki..sırayla tek tek tüm yazarların şairlerin hikayeleri bulup okumak istedim.nasıl şartlar altında neler yaşamışlar iyice merak ettim film sayesinde.aç buldum kendimi.daha çok kitap okuyasım geldi,daha fazla film izleyesim geldi.bende böyle duygular uyandıran filmleri çok seviyorum işte.
onca olumsuzluğun ve ölümü bekleyişin içinde,o şairlerdeki yaşam sevincini görmek;kağıda dokunuşlarındaki heyecanlarını tatmak kendimi hem şahane hissettirdi hem de suçlu.
şu zamanda fark etmeden kaptırıp gidiyoruz ve unutuveriyoruz haz almayı.


eskiden eski şairlerin şiirlerini okumuşluğum vardı ama yıllar geçti sanırsam hiç şiir okumadım.vesile oldu belki de bu film.bol bol okumak istiyorum şimdi,içimde öyle bir arzu var.
böyle güzel konuları bir cevher gibi yer altından çıkarıp da böylesine güzel bir şekilde sunan adamlara ihtiyacımız var gerçekten.insanlar daha sığ işleri izlemeye fazla alışmış sanki.sinema çıkışında arkamdaki biri sıkıntıdan patladım dedi mesela..adamların kan ter döktüğü,o kadar emek verdiği bir işi bir anda kestirip atabiliyor seyirci.nitekim film esnasında da beş-altı kişi çıktı salondan.herkesin kendi tercihidir tabii bir şey diyemem ama üzülüyorum böyle olunca.saygısızlık bence.insanın önce kendine saygısı olmalı,sonra da yapılan işe..beğenmeyebilirsin ama bunu güzel bir şekilde ifade edebilirsin hiç şüphesiz ki bu  filmin konusu öyle hassastı ki en azından konuya,yaşanmışlıklara karşı saygı duyulabilirdi.ben böyleyim biraz işte,kendi filmmiş gibi sanki saygı duyulsun isterim:)
izlediyseniz yorumlarınızı ve film hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum.


10 yorum:

  1. Bu filmi bende çok merak ediyorum duydukça. Bu arada mimlendin yapmak istersen bakmayı unutma :) http://ecegurbuz.blogspot.com/2013/03/terleten-mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle derim ececim ve bakmaz olur muyum hiç sen mimlersin de:)
      en kısa zamanda yapacağım mimini canım

      Sil
  2. cnm o kadar güzel anlatmışsın ki. yani gitmeyenin gidesi gelir.
    o çıkıp gidenlerde anlamamışlardır kesin mantığını.
    anlatılmak istenen derdi. güzel kafaları yorulmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı insanların işine gelmiyor bazı dertlere kafa yormak.alışmışlar içi boşaltılmış filmleri izlemeye.
      teşekkürler canım..

      Sil
  3. ben de severek izledim filmi:)

    YanıtlaSil
  4. Biz de eşimle geçen hafta izlemiştik filmi, çok güzel, çok beğendik..
    Dediğin gibi çok temiz, çok saf bir film olmuş. Sade, doğal, saf ve ve hüzünlü bir hikaye..
    Bazen insan kendini böyle şeyler izlediğinde aç hissediyor, daha çok okumalıyım, daha çok öğrenmeliyim diye.. Acaba kaçırıyor muyum bir şeyleri diye..
    Zaman çok hızlı akıyor, sanırım yetişemiyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesin ortak sıkıntısı bu sanırsam didemcim,zamanın çok hızlı akması ve bir şeylere yetişememek:)
      izlenmesi gereken bir sürü film,okunması gereken bir sürü kitap,öğrenilmesi gereken bir sürü şey var ve ben kendimi aç hissediyorum gerçekten.

      Sil
  5. demekki ikiye ayrılıyor bu filmi çok sevenler ve sevmeyenler :)
    seninle aynı kategorideymişiz.. her bir dediğine katılıyorum, ben bilmem ki ne bekleyerek gitmişler filme :S
    romantik komedi bundan çook daha güzeldi dedi tuvalette bi kız az daha döveçektim.
    bu filmdeki o yaşanmışlığı, üzüntüyü, hastalığı hiç anlayamamış gitmiş dandik senaryolu filme beğenmiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha hafif konusu olan filmleri izleyenlere bir şey demem,herkesin zevki kendine..ama senin anlattığın olay hiç hoş değil.neden kıyaslama yapılıyor ki?kategorileri çok çok farklı bi defa iki filmin.saygısızlık oluyor,insanların çoğunun da umrunda değil emeğe saygı göstermek orası ayrı.
      mesela benim de sevmediğim filmler oluyor ama başka bir yerinden bakıp artılarını görmeye,objektif bir şekilde değerlendirmeye çalışıyorum.öyle kestirip atmıyorum ay şöyleydi,rezaletti diye.
      bunu da kültür farkına bağlıyorum.kendini yetiştirebilen ve yetiştiremeyen insanlar var biliyoruz.
      hadi kelebeğin rüyası'nda hiç bir şeyi beğenmedin çok sıkıldın madem,sırf konusu yaşanmışlığı yeter saygı göstermek için değil mi ?

      Sil

tekrar tekrar beklerim efendim,özletmeyin kendinizi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popüler Yayınlar